Τροφές με κρυμμένα λιπαρά

Είναι τα Light προϊόντα κατάλληλα για τα παιδιά;
21/03/2016
Πότε πρέπει οι γονείς να ανησυχούν για τη διατροφή των παιδιών τους;
05/04/2016

Ενώ προσέχετε τη διατροφή σας και τη διατροφή της οικογένειας σας υπάρχουν πολλά τρόφιμα που ενώ τα καταναλώνετε θεωρώντας τα αθώα έχουν αρκετό λίπος. 1 γραμμάριο λίπους αντιστοιχεί σε 9 θερμίδες. Παίζει ρόλο βέβαια και η ποιότητα των λιπαρών που λαμβάνουμε από τη διατροφή μας. Τα κορεσμένα λιπαρά βρίσκονται κυρίως στα ζωικής προέλευσης προϊόντα, επιβαρύνουν περισσότερο την υγεία μας και την υγεία της καρδιάς, ενώ τα ακόρεστα βοηθούν στη διατήρηση της καλής υγείας και της καλής διάθεσης. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να γνωρίζουμε τις πηγές λιπαρών έτσι ώστε να έχουμε τον έλεγχο του γεύματός μας, και των παιδιών μας.

 

Τα τυριά: Τα κίτρινα τυριά περιέχουν από 40% λιπαρά και πολλές φορές ξεπερνούν το 50%. Επίσης τα λιπαρά τους ανήκουν στα κορεσμένα δηλαδή στα επιβλαβή για την υγεία. Αντίθετα τα περισσότερα λευκά τυριά έχουν συνήθως τα μισά περίπου λιπαρά από 20-25% λιπαρά. Η φέτα η οποία είναι αγαπημένο ελληνικό τυρί έχει 25% λιπαρά. Παρόλα αυτά όλα τα τυριά πλέον κυκλοφορούν και σε light, δηλαδή κάτω από 18%. Προτιμάτε λοιπόν τα light και μειώστε την πρόσληψη λιπαρών από τα τυριά πάνω από το μισό.

 

Ξηροί καρποί: Αν και αποτελούν καλή πηγή λίπους, η περιεκτικότητα τους είναι υψηλή από 50-60% και γι αυτό χρειάζεται προσοχή στην ποσότητα.

 

Ελιές: Οι ελιές έχουν από 30-40% λιπαρά, και όταν καταναλώνονται μαζί με το φαγητό αυξάνουν αρκετά τις συνολικές θερμίδες. Για να περιορίσετε την πρόσληψη λιπαρών, όταν χρησιμοποιείτε ελιές μην βάζετε λάδι στη σαλάτα.

 

Το αβοκάντο: Αν και φρούτο, ανήκει στην κατηγορία του λίπους. Είναι αδιαμφισβήτητα μία καλή επιλογή λόγω των ακόρεστων λιπαρών, αλλά δεν παύει να έχει αρκετά λιπαρά και θερμίδες. Ένα μέτριο αβοκάντο έχει εξαπλάσιες θερμίδες σε σχέση με τα υπόλοιπα φρούτα (320 θερμίδες) και η περιεκτικότητα του σε λιπαρά ανέρχεται στο 80%.

 

Παξιμάδια: Σε αντίθεση με τις φρυγανιές, τα παξιμάδια ειδικά του λαδιού παρασκευάζονται με λάδι, άρα έχουν επιπλέον λίπος.

 

Κρουτονς: Τα κρουτονς, παρασκευάζονται συνήθως από τηγανισμένο και έπειτα φρυγανισμένο ψωμί. Τα λιπαρά τους κυμαίνονται από 15-25%.

 

Ταχίνι: Το ταχίνι, παρασκευάζεται από το σουσάμι, το οποίο ανήκει μαζί με τους υπόλοιπους ξηρούς καρπούς στην κατηγορία του λίπους. Αποτελεί μία υγιεινή επιλογή όμως πρέπει να σερβίρεται σε μικρές ποσότητες. Η περιεκτικότητα του ανέρχεται σε 80-85% λιπαρά.