Ο ρόλος της σωστής ενυδάτωσης στα παιδιά

Θρεπτικά σνακ για το σχολείο
09/02/2016
Ψυχολογία παχύσαρκου παιδιού
09/02/2016

Μεγάλος λόγος έχει γίνει για την σημαντικότητα της ενυδάτωσης, καθώς η σωστή λειτουργία του οργανισμού εξαρτάται από το νερό. Τα άτομα έχουν διαφορετικές ανάγκες σε νερό ανάλογα με τη δραστηριότητα και την ηλικία τους. Ιδιαίτερα στα παιδιά, το ποσοστό του νερού στο σώμα αγγίζει το 75%, αρκετά μεγαλύτερο ποσοστό από το 65% που αντιστοιχεί στους ενήλικες. Αυτό αυτομάτως δημιουργεί επιτακτική ανάγκη σωστής ενυδάτωσης στα παιδιά.

Το νερό χρησιμοποιείται στο σώμα, για την μεταφορά ουσιών και θρεπτικών συστατικών, για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας, και για την λίπανση των αρθρώσεων. Η ποσότητα που χρειάζεται ένα παιδί ημερησίως εξαρτάται από το φύλο, την ηλικία, της κλιματολογικές συνθήκες, και το επίπεδο φυσικής δραστηριότητας. Πλήθος αποδεικνύουν ότι υπάρχει άμεση σχέση ενυδάτωσης, με την απόδοση στην άσκηση αλλά και στη συγκέντρωση και στην εγρήγορση. Έχει επίσης αποδειχθεί ότι και ένα μικρό ποσοστό αφυδάτωσης της τάξεως 1-2% μπορεί να δημιουργήσει κόπωση, εξάντληση, κράμπες, υπερθερμία, δυσκολία συγκέντρωσης.

Η ευρωπαϊκή αρχή για την ασφάλεια τροφίμων (EFSA) κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι επαρκείς προσλήψεις νερού για τα παιδιά είναι οι εξής:

  • 1300 ml/ημέρα για παιδιά 2-3 ετών
  • 1600 ml/ημέρα για παιδιά 4-8 ετών
  • 2100 ml/ημέρα για αγόρια 9-13 ετών
  • 1900 ml/ημέρα για κορίτσια 9-13 ετών

Συμπερασματικά η ενυδάτωση είναι ζωτικής σημασίας για όλους και πολύ περισσότερο για τα παιδιά.