Μάθετε να διαβάζετε σωστά τις ετικέτες τροφίμων

Παιδική διατροφή και καλοκαίρι
06/08/2016
Aπαραίτητες βιταμίνες για την ανάπτυξη των παιδιών
24/09/2016

Η  νομοθεσία  της Ευρωπαϊκής Ένωσης υποδεικνύει πως όλες οι εταιρίες τροφίμων των κρατών-μελών πρέπει οπωσδήποτε  να παρέχουν διατροφικές ετικέτες σε όλα τα συσκευασμένα τρόφιμα. Οι θρεπτικές ουσίες, τα πρόσθετα που έχουν χρησιμοποιηθεί και η ημερομηνία λήξης του προϊόντος αποτελούν τις κυριότερες πληροφορίες που πρέπει να παρέχει η διατροφική ετικέτα ενός προϊόντος. Επιπλέον, οι ετικέτες  παρέχουν πληροφορίες σχετικά με την ποιότητα  και τις θερμίδες που παρέχουν τα τρόφιμα, πράγματα που ο καταναλωτής είναι βασικό να γνωρίζει. Παρακάτω δίνονται κάποιες  σημαντικές  οδηγίες που θα βοηθήσουν στην μεγαλύτερη κατανόηση των διατροφικών ετικετών από τους καταναλωτές.

  1. Στο εμπρός μέρος της συσκευασίας του προϊόντος αναγράφονται χρήσιμες  πληροφορίες οι οποίες αναφέρονται στο μέγεθος της μερίδας και στις συνολικές μερίδες που περιέχονται στην συσκευασία. Προσέξτε τις θερμίδες ανά μερίδα και πόσες θερμίδες θα παίρνατε εάν καταναλώνατε όλη την συσκευασία.
  2. Τα παρακάτω συστατικά καλό θα είναι να περιορίζονται όσο το δυνατόν περισσότερο: Σε μια δίαιτα 2000kcal δεν θα πρέπει να λαμβάνονται πάνω από 11-13 γραμμάρια κορεσμένων λιπαρών και όσο το λιγότερο trans λιπαρά. Επίσης δε θα πρέπει να λαμβάνονται πάνω από 1500 mg νατρίου.
  3. Αντίθετα, οι φυτικές ίνες, οι πρωτεΐνες, το ασβέστιο, ο σίδηρος, οι βιταμίνες , είναι απαραίτητα συστατικά για την καλή λειτουργία του οργανισμού, οπότε η κατανάλωση τους θα πρέπει να γίνεται σε καθημερινή βάση.
  4. Ελέγξτε το ποσοστό της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης (Daily Value). Η τιμή αυτή υποδεικνύει το ποσοστό κάθε συστατικού ανά μερίδα σε σχέση με την συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη. Να θυμάστε ότι η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη αναφέρεται σε μια δίαιτα 2000 θερμίδων. Πιθανόν να χρειάζεστε περισσότερο ή λιγότερο από 2000 θερμίδες ανάλογα με την ηλικία, το φύλο, την φυσική δραστηριότητα και εάν προσπαθείτε να χάσετε , να πάρετε ή να διατηρηθείτε σε κιλά.
  5. Ενημερωθείτε για τα Ε, τα οποία έχουν θεσπιστεί από την Ε.Ε. για να δηλώσουν την ύπαρξη κάποιου συγκεκριμένου χημικού προσθέτου στο συγκεκριμένο προϊόν. Εάν στη συσκευασία του προϊόντος δείτε το γράμμα Ε μαζί με κάποιο τριψήφιο νούμερο, τότε πρέπει να ξέρετε ότι οι αριθμοί:
  • Από 100 έως 199 αφορούν χρωστικές ουσίες.
  • Από 200 έως 299 αφορούν συντηρητικά.
  • Από 300 έως 399 αφορούν αντιοξειδωτικά.
  • Από 400 έως 499 αφορούν σταθεροποιητές.

Όσα περισσότερα Ε συγκεντρώνει ένα προϊόν πιο επιβλαβές θεωρείται για τον οργανισμό μας, για αυτό καλό θα είναι  να αποφεύγουμε να καταναλώνουμε τρόφιμα στα οποία αναγράφονται  πολλά Ε.