Η σημασία του πρωινού γεύματος στα παιδιά

Έλλειψη σιδήρου και διατροφή
09/02/2016
Θρεπτικά σνακ για το σχολείο
09/02/2016

Το πρωινό είναι, ιδιαίτερα σημαντικό γεύμα για τα παιδιά αφού το πρωί, οι αποθήκες ενέργειας είναι άδειες, και τα επίπεδα του μυικού γλυκογόνου χαμηλά. Στο ξεκίνημα λοιπόν της ημέρας τα παιδιά πρέπει να προμηθεύσουν τον οργανισμό με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, που θα τους δώσουν ενέργεια, για τις δραστηριότητες που θα ακολουθήσουν.

Η παράλειψη του πρωινού γεύματος μετά από αρκετές μελέτες έχει συσχετιστεί με το αυξημένο σωματικό βάρος. Τα παιδιά που δεν καταναλώνουν πρωινό γεύμα έχουν την τάση να καταναλώνουν περισσότερο «πρόχειρο» φαγητό και σνακ κακής ποιότητας, με πολλά λιπαρά και ζάχαρη. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τη σταδιακή αύξηση βάρους και λίπους. Επίσης λόγω της αυξομείωσης των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα, δημιουργείται αίσθημα πείνας, και η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων φαγητού. Μάλιστα έχει αποδεχθεί ότι τα παιδιά που συνήθιζαν να καταναλώνουν ένα ισορροπημένο πρωινό είχαν κατά 30% λιγότερες πιθανότητες να γίνουν παχύσαρκα.

Επίσης η σημαντικότητα του πρωινού δεν αφορά μόνο τη διατήρηση του βάρους. Σε πολλές έρευνες έχει συσχετιστεί η παράλειψη πρωινού με την πνευματική απόδοση στη σχολική ηλικία. Όταν το στομάχι είναι άδειο από το προηγούμενο βράδυ, τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα είναι αρκετά χαμηλά. Η γλυκόζη λειτουργεί σαν «τροφή» του εγκεφάλου, ο οποίος δεν δέχεται ερεθίσματα. Για αυτό το λόγο τα παιδιά μπορεί να εμφανίζονται κουρασμένα, νωχελικά και χωρίς διάθεση. Αντίθετα τα παιδιά που καταναλώνουν πρωινό, είναι πιο δραστήρια, πιο συγκεντρωμένα και έχουν καλύτερες επιδόσεις στα μαθήματα.

Επομένως, προτρέψτε τα παιδιά σας να καναταλώνουν καθημερινά ένα υγιεινό και ισορροπημένο πρωινό, κάθε μέρα. Το γάλα με δημητριακά ολικής άλεσης, η γιαούρτι με μέλι και κάποιο φρούτο ή τοστ με ελαφρύ τυρί είναι μόνο μερικές από τις επιλογές που μπορείτε χρησιμοποιείτε.