Είναι τα Light προϊόντα κατάλληλα για τα παιδιά;

Πως θα μιλησω στο παιδί μου όταν πρέπει να χάσει βάρος
19/03/2016
Τροφές με κρυμμένα λιπαρά
29/03/2016

Σύμφωνα με την υπάρχουσα νομοθεσία ως προϊόν light αναφέρετε οποιοδήποτε προϊόν έχει λιγότερο λίπος ή λιγότερη ζάχαρη και λιγότερες θερμίδες σε σύγκριση με το αντίστοιχό του που δεν είναι light. Αυτό δεν σημαίνει ότι το light προϊόν δεν περιέχει καθόλου θερμίδες ή ζάχαρη, αλλά περιέχει μικρότερη περιεκτικότητα από το αντίστοιχό του.

Η κατανάλωση προϊόντων light, βοηθά την προσπάθεια για δίαιτα, καθώς όταν τα καταναλώνουμε εξοικονομούμε θερμίδες και προσλαμβάνουμε λιγότερα λιπαρά, ενώ η γεύση παραμένει σχεδόν η ίδια. Επίσης για τα άτομα που έχουν διαβήτη η κατανάλωση προϊόντων light και με λιγότερη ή καθόλου ζάχαρη πρέπει να επιδιώκεται πάντα.

Τα προϊόντα light στην πλειοψηφία τους παρέχουν τα ίδια θρεπτικά συστατικά σε σύγκριση με τα αντίστοιχα προϊόντα. Για παράδειγμα τα light γαλακτοκομικά προϊόντα δεν στερούνται σε ασβέστιο ή άλλα θρεπτικά συστατικά. Ειδικά τα γαλακτοκομικά προϊόντα περιέχουν λιπαρά τα οποία είναι 90% περίπου κορεσμένα δηλαδή επιβλαβή για την υγεία επομένως συνίσταται η κατανάλωση light προϊόντων σε ενήλικες και σε παιδιά. Προσοχή όμως. Μη χρησιμοποιείται 0% προιόντα. Για το λόγο ότι το λίπος είναι αυτό που δίνει κρεμώδη υφή, εάν αφαιρεθεί εξ ολοκλήρου, οι εταιρείες παρασκευής εισάγουν αλεύρι ή άμυλο το οποίο λειτουργεί σαν πηκτικό μέσο, το οποίο αυξάνει τις συνολικές θερμίδες. Επίσης από τα 0 % προϊόντα δεν λαμβάνουμε τις λιποδιαλυτές βιταμίνες που βρίσκονται στο λίπος. Επομένως προτιμάτε χαμηλά σε λιπαρά αλλά όχι 0%

Όσον αφορά τα αναψυκτικά light, παρότι δεν περιέχουν ζάχαρη και θερμίδες, η κατανάλωση τους από παιδιά πρέπει να περιορίζεται στο ελάχιστο. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν επιστημονικά δεδομένα που να σχετίζονται με ανεπιθύμητες επιπτώσεις στην υγεία, όμως επειδή είναι σχετικά καινούρια δεν πρέπει να κάνουμε υπερκατανάλωση, διότι δεν γνωρίζουμε τις πιθανές μακροχρόνιες επιπτώσεις, και βέβαια δεν προσφέρουν κάποιο ιδιαίτερα ωφέλιμο συστατικό.

Πολλές φορές η υπερκατανάλωση light  προϊόντων μπορεί να οδηγήσει βέβαια στα αντίθετα αποτελέσματα, και την αύξηση βάρους. Τα light  προϊόντα περιέχουν λιγότερες θερμίδες σε σχέση με τα αντίστοιχά τους, όταν καταναλώνονται σε ίδιες ποσότητες. Για αυτό το λόγο μην παραπλανήστε και μην τα καταναλώνετε ελεύθερα.

Τέλος δίνετε πάντα σημασία στις ετικέτες των τροφίμων και στη σύσταση τους. Πολλές φορές οι ισχυρισμοί που περιέχουν μπορεί να είναι παραπλανητικοί. Για παράδειγμα, μπορεί να αναφέρεται στη συσκευασία ενός προϊόντος ότι δεν περιέχει ζάχαρη, να έχει όμως φρουκτόζη που σημαίνει την ίδια θερμιδική αξία.