Διατροφικές προτάσεις για καλή σχολική απόδοση

Φυτικές ίνες: Ένα σημαντικό στοιχείο για την παιδική και εφηβική διατροφή
18/11/2016

Τα σχολεία ξεκίνησαν και τα παιδιά θα πρέπει να γνωρίζουν τις σωστές και υγιεινές επιλογές όσον αφορά το φαγητό του. Μην ξεχνάτε ότι βρίσκονται σε μια ηλικία ταχύτατης σωματικής αλλά και πνευματικής ανάπτυξης, με αποτέλεσμα να παρουσιάζουν υψηλές ανάγκες για πρόσληψη θρεπτικών συστατικών. Εξάλλου, έχει παρατηρηθεί ότι η διατροφή των παιδιών κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους επιδρά σε σημαντικό βαθμό και στην επίδοσή τους. Τι θα πρέπει, λοιπόν, να προσέξει ένας μαθητής αλλά και οι γονείς του;

Καταρχάς, το πρωινό. Μετά τη βραδινή αποχή από το φαγητό, οι αποθήκες ενέργειας του οργανισμού έχουν σχεδόν αδειάσει. Ο εγκέφαλος χρειάζεται άμεσα τροφή για την παροχή ενέργειας και απαραίτητων για τη λειτουργία του θρεπτικών συστατικών. Πολλές μελέτες επιβεβαιώνουν ότι τα παιδιά που τρώνε ένα πλήρες και θρεπτικό πρωινό παρουσιάζουν μεγαλύτερη εγρήγορση για σκέψη και ικανότητα μάθησης, έχουν καλύτερη συμπεριφορά στην τάξη, δεν κουράζονται εύκολα και διατηρούν την απόδοση τους σε υψηλά επίπεδα μέχρι το μεσημέρι. Παράλληλα, η συστηματική λήψη πρωινού μειώνει το άγχος.

Τι θα πρέπει να περιέχει ένα πρωινό; Ενδείκνυται να περιέχει τρόφιμα τουλάχιστον από 2 διαφορετικές ομάδες τροφίμων. Ιδανικά, θα μπορούσε να είναι «πλήρες», συνδυάζοντας τρόφιμα από την ομάδα του αμύλου (δημητριακά, ψωμί ή φρυγανιές, κατά προτίμηση ολικής άλεσης), της πρωτεΐνης (γάλα, ξινόγαλα, γιαούρτι, αυγό, τυρί, ζαμπόν, γαλοπούλα) και φρέσκα φρούτα (ή χυμό) ή λαχανικά. Καθώς ως γονείς μπορείτε να δώσετε το καλό παράδειγμα, φροντίστε να διαθέσετε χρόνο για ένα πρωινό γεύμα με όλα τα μέλη της οικογένειας στο τραπέζι!

Ετοιμάστε ένα κολατσιό για το σχολείο, καθώς προσφέρει στα παιδιά την απαραίτητη ενέργεια που χρειάζονται ώστε να είναι δραστήρια και αποδοτικά στις ενδοσχολικές τους ασχολίες.

Είναι προτιμότερο να φροντίζετε εσείς για το κολατσιό του από το σπίτι, το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει:

  • κουλούρι Θεσσαλονίκης, 1 φρούτο

2)1 γιαούρτι με φρούτα, 1 ποτήρι χυμό

3)1 σπιτική τυρόπιτα ή σπανακόπιτα, 1 φρούτο

4)1 κομμάτι σπιτικού κέικ, 1 φρούτο

5) Φρουτοσαλάτα (φρούτα + ξηρούς καρπούς+ μέλι)

6) Μπάρες δημητριακών με μέλι και σταφίδες

7)  Τοστ (με ταχίνι) + 1 μπανάνα

 

Αν ωστόσο πρέπει το παιδί να προσανατολιστεί σε προϊόντα του κυλικείου, τότε φροντίστε οι αγορές του να είναι προσεκτικές και να μην αφορούν τρόφιμα με αυξημένα επίπεδα λιπαρών και ζάχαρης, όπως είναι τα γαριδάκια, οι πίτσες, τα αναψυκτικά, αλλά να περιορίζονται σε κάτι από όσα αναφέρθηκαν πιο πάνω.

Εν κατακλείδι τα παιδιά θα πρέπει να τρέφονται σωστά και να καταναλώνουν φρούτα και λαχανικά κατά τη διάρκεια της ημέρας για να έχουν σωστή απόδοση στα μαθήματά τους και να αυξηθεί ωστόσο και  η φυσική τους δραστηριότητα.