Aπαραίτητες βιταμίνες για την ανάπτυξη των παιδιών

Μάθετε να διαβάζετε σωστά τις ετικέτες τροφίμων
13/09/2016
8 διατροφικά λάθη που κάνουν οι γονείς
16/10/2016

Ο όρος βιταμίνη προέρχεται από την λατινική λέξη vita-ae(ζωή). Από το γεγονός αυτό γίνεται αντιληπτό ότι όλες οι ενώσεις που ανήκουν στην ομάδα των βιταμινών έχουν ζωτική σημασία  για τον άνθρωπο. Είναι απαραίτητες για την ύπαρξη και την ανάπτυξη του ανθρώπου, ενώ ο οργανισμός μας δεν μπορεί να τις συνθέσει από μόνος του. Έτσι πρέπει να προσλαμβάνουμε τις απαραίτητες ποσότητες βιταμινών μέσα από την τροφή μας.

Τα παιδιά αποτελούν μια ειδική κατηγορία όσον αφορά τις ανάγκες τους σε βιταμίνες. Η κρίσιμη φάση της ανάπτυξης απαιτεί επαρκή κάλυψη των βιταμινικών αναγκών. Η αύξηση του μυοσκελετικού συστήματος, η ανάπτυξη των δοντιών, οι ορμονικές μεταβολές κατά την εφηβεία, είναι μερικές από τις φυσικές διαδικασίες της ανάπτυξης των παιδιών που απαιτούν  σωστή πρόσληψη βιταμινών. Όλες οι βιταμίνες έχουν μεγάλη σημασία κατά την διαδικασία της ανάπτυξης του παιδιού, υπάρχουν όμως και ορισμένες που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο:

  • Βιταμίνη Α

Η βιταμίνη Α παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του παιδιού καθώς βοηθάει στον σχηματισμό των νέων ιστών και των οστών αλλά και στην διατήρηση της καλής όρασης του παιδιού. Βρίσκεται σε μεγάλες ποσότητες στο συκώτι, στο μοσχάρι, στα ιχθυέλαια, στο καρότο, στην γλυκοπατάτα, στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Μάθετε το παιδί σας να τρώει σαλάτα πάντα με το φαγητό του, προσθέστε αρκετά καρότα στις σούπες  ενώ 1-2/ μήνα δοκιμάστε να του δώσετε ψητό συκώτι.

  • Βιταμίνη D

Είναι απαραίτητη για την σωστή ανάπτυξη και υγεία των οστών και των δοντιών του παιδιού. Προάγει την απορρόφηση του ασβεστίου από τον οργανισμό και προστατεύει το νευρικό σύστημα. Οι ανάγκες των παιδιών σε βιταμίνη D είναι εύκολο να καλυφθούν ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες με την έκθεση τους στον ήλιο. Επιπλέον η πρόσληψη βιταμίνης D μπορεί να γίνει και μέσω της τροφής, σε μικρότερο βέβαια βαθμό. Πλούσιες τροφές σε βιταμίνη D είναι τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός, η ρέγκα κτλ. Επίσης βρίσκεται και στο συκώτι και κυκλοφορούν επιπλέον στο εμπόριο εμπλουτισμένο γάλα. Φροντίστε το παιδί σας να πίνει κάθε μέρα το γάλα του, τουλάχιστον 1- 2/ μέρα και 1-2/ εβδομάδα να υπάρχει στο πιάτο του κάποιο λιπαρό ψάρι.

  • Βιταμίνη C

Η βιταμίνη C προστατεύει τον οργανισμό του παιδιού από κοινά κρυολογήματα και γρίπες, καταστάσεις πολύ συχνές για τα παιδιά ιδιαίτερα τους χειμωνιάτικους μήνες και γενικά ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα . Επιπλέον Βοηθάει στην υγεία του συνδετικού ιστού και του δέρματος και συνεπώς στην επούλωση των τραυμάτων. Η βιταμίνη C βρίσκεται  σε μεγάλες ποσότητες στα πορτοκάλια, στις πιπεριές, στο ακτινίδιο, στην φράουλα, στο μπρόκολο κτλ. Ετοιμάστε στο παιδί σας ένα ποτήρι φυσικό χυμό πορτοκαλιού κάθε μέρα. Αν δεν του αρέσει η ξινή γεύση του πορτοκαλιού μπορείτε να προσθέσετε κάποιο γλυκό φρούτο όπως η μπανάνα. Μπορείτε επιπλέον να «κρύψετε» το μπρόκολο στα αγαπημένα του φαγητά ή σε πουρέ λαχανικών.