Παιδική διατροφή ναι νηστεία

Πότε πρέπει οι γονείς να ανησυχούν για τη διατροφή των παιδιών τους;
05/04/2016
Σπλαχνικό λίπος στα παιδιά
07/04/2016

Η Σαρακοστή ή αλλιώς η διατροφική νηστεία χρονικής διάρκειας 40 ημέρων πριν το Πάσχα (όπως προβλέπει η χριστιανική θρησκεία),αφορά την διατροφική αποχή από το κρέας, το γάλα, τα ψάρια, το λάδι καθώς και τα παράγωγά τους.

Ορισμένοι τηρούν αυστηρά το συγκεκριμένο μοντέλο νηστείας ενώ άλλοι απέχουν μόνο από τα προϊόντα  ζωικής προέλευσης(κρέας, γάλα) και στην θέση αυτών καταναλώνουν θαλασσινά, φρούτα ,λαχανικά, φυτικά λίπη, χαλβά. Όπως προκύπτει από τα παραπάνω, με την αποχή από την ζωική πρωτεΐνη ,είτε πρόκειται για κρέας είτε για γαλακτοκομικά προϊόντα ,επέρχεται η μείωση της πρόσληψης ασβεστίου και σιδήρου. Όμως οι κατάλληλοι διατροφικοί συνδυασμοί και οι σωστές επιλογές στα τρόφιμα μπορούν να εμποδίσουν την μείωση της πρωτεΐνης και άλλων θρεπτικών συστατικών. Για την κάλυψη των πρωτεϊνικών αναγκών κατά την διάρκεια της νηστείας, καλό θα είναι να καταναλώνονται όσπρια και λαχανικά ενώ επιπρόσθετα η ταυτόχρονη κατανάλωση των οσπρίων με δημητριακά αυξάνει την βιολογική αξία των πρωτεϊνων και ενισχύει την απορρόφηση του σιδήρου από τον οργανισμό. Επιπλέον η κατανάλωση τροφίμων που περιέχουν βιταμίνη C,όπως εσπεριδοειδή, πιπεριές, μπρόκολο, αυξάνει την απορρόφηση του σιδήρου. Όσον αφορά το ασβέστιο, αν και σε αρκετά μικρότερες ποσότητες σε σχέση με τα γαλακτοκομικά, υπάρχει και στα όσπρια ,στο ταχίνι, στο χαλβά, στους ξηρούς καρπούς. Έτσι λοιπόν για τα παιδιά που θα ακολουθήσουν  το πρόγραμμα της νηστείας, οι γονείς θα πρέπει να φροντίσουν να εξασφαλίζεται η ημερήσια κάλυψη των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών μέσω άλλων τροφών, συμβάλλοντας έτσι στην ομαλή ανάπτυξη του παιδιού