Η βρώμη και η διατροφική της αξία

Δίαιτα για παιδιά με θυρεοειδή Hashimoto
09/02/2016

porridge and berries

Η βρώμη είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, αντιοξειδωτικά συστατικά όπως καροτενοειδή, πολυφαινόλες και βιταμίνη Ε, φυτικές ίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία όπως μαγγάνιο, ψευδάργυρο, σελήνιο, φώσφορο, μαγνήσιο. Λόγω της περιεκτικότητας της σε θρεπτικά συστατικά θεωρείται δημητριακό υψηλής διατροφικής αξίας. Είναι ένα ιδανικό τρόφιμο για την προώθηση και την διατήρηση της καλής υγείας, διότι η πρόσληψη βοηθά στην μείωση της δυσκοιλιότητας, μείωση της πιθανότητας εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και βοηθά στον έλεγχο της όρεξης και του βάρους.

  • Αίσθημα κορεσμού για μεγάλο χρονικό διάστημα
  • Προώθηση της εντερικής διέλευσης με την εξάλειψη τοξινών από το σώμα.

Η συχνή κατανάλωση της βρώμης συμβάλλει στην μείωση της αρτηριακής πίεσης, της LDL κακής χοληστερόλης και γλυκόζης στο αίμα.

Το 15% των ημερησίων αναγκών μας σε φυτικές ίνες μπορεί να καλυφθεί  από 40 γρ. νιφάδων βρώμης.

Μπορεί να καταναλωθεί σαν πρωινό γεύμα με γάλα και 1 κ.γ. μέλι, σαν ενδιάμεσο σνακ ή ελαφρύ βραδινό με γάλα ή γιαούρτι με την προσθήκη 1 κ.γ. μέλι ή κανέλα, φρούτα ή ξηρούς καρπούς.

Η βρώμη είναι μια ιδανική τροφή που δεν θα πρέπει να απουσιάζει από το πρόγραμμα διατροφής σας.