Γνωρίζοντας τη στέβια και τα οφέλη της

Απορίες γονέων για τα παχύσαρκα και τα ελλιποβαρή παιδιά
17/05/2016
Η αλήθεια για τη γλουτένη
07/06/2016

 

Τον τελευταίο καιρό το γλυκαντικό στέβια έχει αποκτήσει φανατικό κοινό σε τέτοιο σημείο ώστε πολλοί να έχουν βάλει την στέβια στην καθημερινότητα τους αλλά ακόμα και  σε πολλά προϊόντα του εμπορίου η ζάχαρη να έχει αντικαταστεί εντελώς από το καινούργιο γλυκαντικό. Παρακάτω αναλύονται ορισμένες εύλογες απορίες που πιθανόν έχουν δημιουργηθεί στους καταναλωτές:

 

1)Ποια η προέλευση της στέβια;

 

Η στέβια προέρχεται από τα φύλλα ενός φυτού που προέρχεται από την Βραζιλία και την Παραγουάη και το οποίο περιέχει την γλυκαντική ουσία στεβιόζη. Αρχικά ξεκίνησε να χρησιμοποιείται από τους κατοίκους της Παραγουάης και τα τελευταία χρόνια έχει διαδοθεί η χρήση του σε πολλές χώρες και μάλιστα φαίνεται να επικρατεί  έναντι της ζάχαρης και άλλων γλυκαντικών ουσιών.

 

2) Πόσες θερμίδες περιέχει;

 

Το θερμιδικό περιεχόμενο της στεβια είναι μηδενικό και αποδίδει έως και 200 φορές πιο γλυκιά γεύση από την ζάχαρη. Έτσι αποτελεί πολύ σωστή επιλογή για όσους προσέχουν την διατροφή τους ή προσπαθούν να χάσουν βάρος.

 

3)Η στέβια μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην ζαχαροπλαστική αντικαθιστώντας την ζάχαρη;

 

Η στέβια μπορεί εύκολα να χρησιμοποιηθεί στην παρασκευή γλυκισμάτων ακόμα και σε αυτών που απαιτούν ψήσιμο, καθώς είναι ανθεκτική σε υψηλές θερμοκρασίες. Πρέπει βέβαια να χρησιμοποιείται σε μικρότερες ποσότητες γιατί όπως προαναφέρθηκε είναι πολύ πιο γλυκιά από την ζάχαρη. 1 γραμμάριο στέβια αντιστοιχεί σε 8-12 γρ. ζάχαρης.

 

4) Οι διαβητικοί μπορούν να χρησιμοποιούν στέβια;

 

Η στέβια μπορεί να χρησιμοποιείται από διαβητικούς ασθενείς πάντα βέβαια με την έγκριση γιατρού. Δεν περιέχει πάντως πολλούς υδατάνθρακες και έτσι δεν επηρεάζεται η τιμή της γλυκόζης στο αίμα.

 

5) Αποτελεί ασφαλή επιλογή για τη διατροφή μας και τη διατροφή των παιδιών;

 

Η χρήση της στέβια πιστοποιείται ως ασφαλής ουσία από διεθνείς οργανισμούς όπως ο Αμερικανικός Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων, η Κοινή Επιστημονική Επιτροπή του Οργανισμού Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών και του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Επομένως δεν υπάρχει καμία ανησυχία για την κατανάλωση της τόσο από ενήλικες όσο και από παιδιά.