Έλλειψη σιδήρου και διατροφή

Δίαιτα για παιδιά με θυρεοειδή Hashimoto
09/02/2016
Η σημασία του πρωινού γεύματος στα παιδιά
09/02/2016

porridge and berries

Η έλλειψη σιδήρου είναι η πιο συνηθισμένη έλλειψη ιχνοστοιχείου στον ανθρώπινο οργανισμό. Σχετίζεται με άτομα κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας αλλά και ενήλικες. Τις μεγαλύτερες πιθανότητες να εμφανίσουν έλλειψη σιδήρου τις έχουν οι γυναίκες σε εμμηνόπαυση και οι έφηβοι στην ανάπτυξη.

Έχει απόλυτη σχέση με την λάθος απορρόφηση, με την κακή διατροφή ή με την κατανάλωση τροφών οι οποίες δεν είναι πλούσιες σε αυτό το ιχνοστοιχείο.

Τροφές πλούσιες σε σίδηρο:

  • Κρεατικά όπως συκώτι, χοιρινό, κοτόπουλο, γαλοπούλα και μοσχαρίσιο κρέας
  • Θαλασσινά, χταπόδι, μύδια, στρείδια, λιπαρά ψάρια και σουπιές
  • Πράσινα φυλλώδη λαχανικά
  • Όσπρια, φασολάκι, φακές
  • Λιαστές ντομάτες, σουσάμι

TIPS:

  • Καταναλώνετε μαζί με τα γεύματα βιταμίνη C η οποία αυξάνει την απορρόφηση του σιδήρου. Συνοδέψτε τα γεύματα σας με λεμόνι και προτιμήστε τους φυσικούς χυμούς πορτοκάλι.
  • Μην καταναλώνετε τροφές πλούσιες σε σίδηρο μαζί με καφέ, τσάι και κόκκινο κρασί διότι περιέχουν τανίνες που μειώνουν την απορρόφηση.

Συμπτώματα έλλειψης σιδήρου: κόπωση, αδύναμα νύχια και μαλλιά, ναυτία, αδυναμία, τριχόπτωση, ταχυπαλμία, δυσπεψία, μείωση της άμυνας του οργανισμού και καθυστέρηση στην ανάπτυξη παιδιών και εφήβων.

Συνίσταται αν υπάρχουν τα παραπάνω συμπτώματα να προβείτε σε αιματολογικές εξετάσεις  για μέτρηση της αιμοσφαιρίνης  και ύστερα από συνεννόηση με κάποιον ειδικό γιατρό να χορηγηθεί κάποιο συμπλήρωμα σιδήρου.